+29 grader

Skrivet 2013-09-29 Klockan 21:26:48

Hej,
Nu sitter vi på en restaurang som heter the Allaturka restaurant, de blir en massa bloggande på kvällarna när vi är ute eftersom det är gratis wi-fi på restauranger så man får passa på. Lätt godaste middagen hittills, jag åt grillad kyckling, Sanna åt asgod stuvad svamp med pommes frites och Matilda åt kycklingsallad. Jättegott bröd till förrätt med tzatziki och tomat röror och vattenmelon med vindruvor till efterrätt. Ikväll tänkte vi ta de lugnt och ligga på hotellrummet  och kolla en film och sen somna tidigt så vi orkar upp till frukost buffén imorgon i tid.

Förrätt

Min mat

Matildas sallad

Sannas svampstuvning, asgod!!

The Korner

Skrivet 2013-09-27 Klockan 22:07:45

Just nu sitter vi på en restaurang nära hotellet som heter the Korner, inge stress utan vi har just ätit och nu ser vi vart kvällen leder. Vi ska i alla fall köpa flyt madrasser som vi ska ha på stranden imorgon. Det är enda sättet att få ner mp i vattnet i mer än 5 minuter, hon klagar på att det är kallt och vill bara hänga på stranden med sin nya pojkvän ;)

Jag åt pasta bolognese

Brudarna ikväll! Hoppas ni har de kallt i Luleå! ;)

Turkar

Skrivet 2013-09-27 Klockan 15:33:32

Hej andra dan idag i soliga Side, vi ligger på stranden från 10 på morgonen till 4 på eftermiddagen när strandbussen går tillbaka till hotellet. Jätte fint att bada och sola men en skit jobbig grej är alla turkar som kommer och raggar, stör en och bara är allmänt sliskiga. Det plus att det inte finns något kylskåp på rummet är det enda minus hittills.
Strålande sol båda dagarna och det fläktar lagom så man slipper svettas som en jude, vi var inne i Side centrum igår kväll och då shoppa jag och Sanna en par skor var så de kommer senare i ett inlägg.

Massi på full moon beach

Snubbarna som jobbar i baren bjuder på shots varje dag :p
Sanna o jag köpte glass

Igår när vi skulle till Side centrum!

Äntligen!

Skrivet 2013-09-25 Klockan 12:47:51

Idag åker jag Matilda och Sanna till Turkiet, detta hat varit dem 2 längst och kallaste dagarna på länge. Vi bokade resan i måndags jag och Matilda och igår valde Sanna att följa så det blir vi tre brudar på en veckas solsemester i Side. Nu är jag påväg in till stan för att fixa lite smågrejer innan planet går ikväll, ska sen kolla igenom resväskan en gång till för att vara på den säkra sidan. Vill ju inte att de ska bli som när vi var i ayia napa i somras och jag hade glömt solskydd. Längtar som fan alltså, om 7 timmar far man och får slippa kalla sketna Luleå i en vecka!
En bild på mig idag :)

Lördag!

Skrivet 2013-09-14 Klockan 21:28:37

Inatt sov Elin hos mig och sen väckte trollungen mig 12 när hon for hem. Tig det lugnt och kolla the valleys, sen fixa jag mig och Joel och Wille hämta mig och Elin för middag hos Sanna. Hon bjöd på taco och marängsviss, skitgott! Nu har vi korkat upp innan det blir fest och sedan krogen. Ta hand om varandra ikväll!

Stan

Skrivet 2013-09-13 Klockan 12:48:59

Hej, påväg in till stan nu och ska träffa Elin och Stina och sen ska vi möta upp Kerstin för en snabbis på stan. Har städa hela lägenheten nu på morgonen, vuxenpoäng. Sen blir de Coop för mig och Elin, så jag kan handla till spakvällen hos mig. Puss!

Godmorgon

Skrivet 2013-09-10 Klockan 16:20:07

Tisdag idag och skola!
På något sätt lyckas jag försova mig och vakna nu, fråga mig inte hur. Ska iaf göra laxlåda till middag nu, innan mamma kommer hem i eld och lågor.

I'm back!

Skrivet 2013-09-10 Klockan 02:56:29

Hej, som ni märkt har jag totalt struntat i bloggen det senaste året, men det ska bli ändring på det. Shit nästan ett år har gått sedan jag skrev något senast, men nu ska jag ta tag i det och lovar att det kommer bättre bilder och mer uppdateringar nu eftersom jag köpt en Iphone 5 samt en ny dator eftersom den gammla havererade var 5 minut. Iallafall så ska ni veta att jag ska gå in helhjärtat för detta nu, kanske inte på samma sätt som elin med outfits varenda jäkla dag men kommer skriva om min vardag, tankar och galna helger i LÅ!
Ett litet smakprov från när jag Emma och Matilda var i Ayia Napa i juni..